Ion Maiden: Bombshell i jej magnum na konsolach
Renesans retroshooterów trwa w najlepsze. Dosłownie kilka dni temu otrzymaliśmy Project Warlock od polskiego studia, który okazał się rewelacyjną pozycją i zdecydowanie jednym z najlepszych FPS'ów w tym roku. Na tym jednak gatunek się nie kończy, ponieważ studio z trochę większym budżetem, Voidpoint, od dłuższego czasu szykuje nie tylko grę inspirowaną Duke Nukem 3D i innymi hitami, a dosłownie tworzy ją na podrasowanym silniku Build, czyli tym, który zasilał trzecią część przygód Księcia.
Widać, że naprawdę wiele wyciągnięto z leciwego oprogramowania, a udostępnione demo prezentuje się naprawdę obiecująco.
Na tym rewelacje się nie kończą, ponieważ ostatnio ogłoszono, że prequel Bombshell będzie również dostępny na konsolach obecnej generacji.
Co więcej, twórcy już pracują nad kolejną grą, która tym razem będzie napędzana przez silnik pierwszego Quake'a. Gęsty klimat tworzony poprzez w pełni trójwymiarowe otoczenie o wiele bardziej odpowiada mi niż 2.5D wywołujące u mnie bóle głowy (więcej o tym prawdziwym problemie tutaj), więc następny projekt studia też warto mieć na oku.
Nie wiadomo, ile twórcy będą brali z pierwszej gry na Quake Engine, ale mam nadzieję, że jak najwięcej.
Wersja konsolowa oczywiście również jest planowana.