World of Tanks - wiadomości i nie tylko
World of Tanks to zdecydowanie gra, w której zawsze coś się dzieje. Wszystko dzięki twórcom, którzy regularnie dostarczają nowej treści wielkiemu gronu graczy. Przygotowaliśmy więc dla was zbiór przeróżnych informacji, które zainteresują wieloletnich graczy jak i tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tym znanym tytułem.
Bitwy rankingowe i doświadczenie roli
Zaczniemy od dość zaawansowanych spraw, jakimi są bitwy rankingowe. Zamiast tłumaczyć cały proces od podstaw, skupimy na najbardziej oryginalnym aspekcie bitem, czyli rolami czołgów i doświadczenia roli. Zacznijmy od tego, że doświadczenie roli zostało zaimplementowane do gry, aby bardziej wyspecjalizować grę poszczególnymi sprzętami. Chodzi o tak drobne czynności, jak odbijanie pocisków przez ciężkie czołgi czy atak na jak największą odległość w przypadku lżejszych maszyn. Wynika z tego to, że doświadczenie roli zdobywamy po każdej bitwie, w zależności od naszej skuteczności (w zadawaniu obrażeń, pokonywaniu wrogów czy wspieraniu towarzyszy) i ogólnego zachowania na polu bitwy.
Pamiętajcie więc o tym, że doświadczenie roli zdobywa się inaczej w przypadku poszczególnej klasy. Co więcej, ze względu na spore zróżnicowanie pojazdów, zostało wprowadzonych aż dziewięć ról czołgów, które wychodzą ze swoją taktyką poza tradycyjne klasy.
Teraz czas na garść wiadomości:
WoT Assistant
WoT Assistant sam w sobie nie jest żadną nowością, ale ostatnio została do niego zaimplementowana zupełnie nowa funkcja, którą jest możliwość aktywacji rezerw klanowych. Przydają się one do zarabiania cennych kredytów, doświadczenia bojowego i załogi. Kiedyś, oficerowie danego klanu musieli być cały czas zalogowani w grze, aby aktywować rezerwy, nie trzeba mówić, że jest to mocno niewygodnym rozwiązaniem, gdy w klanie znajduje się duża liczba członków online, a oficerów nie ma w ogóle. Wraz z aktualizacją sytuacja ta ulegnie zmianie. Od teraz oficerowie mogą aktywować rezerwy, co najważniejsze, bez konieczności bycia zalogowanym w grze.
Wiadomości klanowe i rezerwy klanowe
Następna nowość ściśle wiąże się z poprzednią, ponieważ wskaźnik aktywnych rezerw klanowych oraz możliwość ich aktywacji zostały dodane do głównego okna klanowego. Nie jest to duża zmiana, ale z pewnością sprawi, że gra będzie wygodniejsza w obsłudze. Podobna sytuacja zaszła z wiadomościami klanowymi. Co prawda były one wcześniej przeniesione do klienta gry, jednak nadal trzeba było je wysyłać za pomocą portalu klanowego. Obecna aktualizacja znacznie ułatwia ten proces - zaimplementowano bezpośredni link nadawania wiadomości.
Ray Tracing?!
Największym wyzwaniem w przygotowaniu naprawdę dobrej grafiki jest zdecydowanie odpowiednie stworzenie cieni i odbić wszelkich obiektów. Pomimo upływu wielu lat, stworzenie ich przy wykorzystaniu najnowszych kart graficznych stanowi nie lada wyzwanie. Dynamiczne cienie czołgów w World of Tanks były generowane przy pomocy powszechnie stosowanej technologii kaskadowych map cienia, która mimo swojej powszechności nie jest niczym zaawansowanym.
Rozdzielczość takich efektów jest ograniczona, co prowadzi do szeregu problemów: Cienie nie oddają większych szczegółów, a zbliżając się do nich można łatwo wychwycić mnóstwo niedoskonałości. Występuje też efekt zwany „Peter Panningiem”. Termin ten odnosi się imienia postaci z książek z Piotrusiem Panem, którego cień odłączył się od swojego właściciela i potrafił latać. Efekt ten sprawia, że obiekty z brakującym cieniem wydają się być odłączone od swoich cieni i sprawiają wrażenie unoszących się nad powierzchnią. Żeby tego było mało, przy dystansie wynoszącym ponad sto metrów, cienie rzucane przez machiny po prostu znikają.
Nie dość, że ray tracing rozwiązuje wszystkie te kłopoty, to znacząco ulepsza jakość cieni. Każdy mały element czołgu generuje dzięki niemu rzuca małe, liczone w czasie rzeczywistym cienie.
Póki co, to by było na tyle. Zalecamy wypatrywać dalszych informacji, ale mamy nadzieję, że zaspokoiliśmy wasz głód wiedzy choć na krótki okres czasu.